هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

پیشکسوت بسکتبال ایران پاسخ صحبت های محمود مشحون را داد و از صدور مجوز برای او گلایه کرد.

حسن میرزاآقابیگ در گفت و گو با ایسنا درباره انتخابات پرحاشیه هیات بسکتبال تهران صحبت کرد و گفت: انتخابات هیات تهران در شرایطی برگزار شده که سلسله مراتب اداری بر اساس ثبت نام نامزدها و تایید صلاحیت ها از اداره کل در زمان حضور خود آقای مشحون انجام شده است. ما در زمان حضور آقای مشحون چندبار درخواست کردیم تا انتخابات برگزار شود و هر دفعه به نوعی اجازه نداد این اتفاق بیفتد. آقای دولو به عنوان سرپرست فدراسیون قبول کردند انتخابات برگزار شود و چندین مکاتبه با مسوولان وزارت ورزش داشتیم و بالاخره انتخابات برگزار شد.

 http://www.rugbyiran.ir/www/photonews/11%5B1%5D.jpg

او ادامه داد: طبق استعلامی هم که از وزارت ورزش داشتیم نامزدهایی که در مجمع قبلی حاضر نبودند انصراف داده تلقی شدند و نمی توانستند در این مجمع حاضر شوند. به نامزدها اعلام کردیم و دو نفر از این دوستان در جلسه حاضر نشدند و تنها یک نفر توسط اعضای قبلی مجمع برای حضور در انتخابات آمد که طبق قانون از حضور او جلوگیری شد و هیچ تخلفی انجام نشده است. هم اکنون هم آقای کرمی به عنوان رییس هیات انتخاب شده است.

پیشکسوت بسکتبال ایران با اشاره به حضور پسرش در این انتخابات گفت: صحبتی بود مبنی بر اینکه چرا پسر من برای هیات نامزد شده است. او در زمان خود آقای مشحون ثبت نام کرده و قرار بود در انتخابات شرکت کند اما با مشورت هایی که داشت اعلام کرد که آقای کرمی از نظر مدیریتی اصلح است و انصراف داد.

آقابیگ درباره تغییرات در اعضای مجمع اعلام کرد: اعضایی که در این مجمع حضور داشتند را با اعضای گذشته مقایسه کنید اگر از نظر تجربه و کارآمدی کمتر از اعضای قبلی بودند حرف دوستان قبول است. آقای مشحون در گفت و گویی که داشته اعلام کرده که مجمع غیر قانونی بوده اما من پاسخ می دهم که همان مرجعی که شما را برای حضور در انتخابات فدراسیون به طور غیرقانونی ثبت نام کرد بر این انتخابات نظارت داشت. مگر آقای مشحون در زمان ثبت نامش نباید مدارکی برای موضوع بازنشستگی‌اش ارائه می داد؟ پس چطور ثبت نام کرد؟

او افزود: درباره تغییرات اعضا ابتدا آقای هاشمی به عنوان نماینده مربیان بود که در مجمع بعدی به دلیل جلسه کمیته انضباطی فدراسیون آقای گل محمدی معرفی شدند که برای خانواده بسکتبال فردی شناخته شده است. درباره بازیکنان نیز به این دلیل که آقای هنریک درغوکاسیان نامزد بودند ما بازیکنی انتخاب کردیم که از دوستان ارامنه باشد و نماینده ای در مجمع داشته باشند. در این مجمع هم سعید داورپناه حضور داشت. ما در تیم ملی چند بازیکن با تجربه تهرانی داشتیم؟ داورپناه جزو ملی‌پوشان با تجربه است. خیلی ها گفتند چرا صمد نیکخواه بهرامی نبود که دلیلش حضور او در تیم پتروشیمی است. او بازیکن این تیم است و بازیکن تیم تهرانی نیست. دوستان اعضای قبلی مجمع انتخاباتی را به یاد بیاورند و ببینند چه کسانی در بین اعضا بودند.

 

آقابیگ همچنین گفت: انتخابات هیات ها در اختیار اداره کل ورزش و جوانان است. نفرات مجمع انتخاب می شوند و لیستشان به فدراسیون ارسال می شود. اگر فدراسیون نظر دیگری داشت وزارت ورزش به عنوان حکم تصمیم نهایی را می گیرد. من برای آقای مشحون به عنوان بزرگ خانواده متاسف هستم که چنین موضوع هایی را بیان می کند. فراموش کرده اند که در زمان خودشان آقای قائمیان بعد از زمان ثبت نام نامزدها برای حضور در انتخابات هیات ثبت نام کردند. البته این موضوع را برای آقای کرمی نیز مطرح کردند که حراست وارد عمل شد و استعلام گرفت و دیدیم که این موضوع درست نیست. حتی یک بار آقای کرمی به همراه آقای نژاد فلاح با آقای مشحون جلسه ای نیز داشته اند.

او افزود: از طرف دیگر تخلف آقای مشحون از این بیشتر که هم رییس فدراسیون بود و هم سرپرست هیات؟ این خودش یک تخلف است. متاسفانه آقای مشحون که من خودم با او اختلاف سلیقه دارم هنوز که هنوز است تنها دغدغه اش سالن بسکتبال در تهران است اما دیگر نامزدهای انتخاباتی به دنبال جهانی کردن بسکتبال ایران هستند. این آقا سه دوره رییس فدراسیون بوده و هنوز در اندیشه یک سالن است. دغدغه رییس فدراسیون تنها پایتخت است که استان‌هایی چون کرمان،‌کرمانشاه و آذربایجان‌ها فراموش شده‌اند.

 1411898915664_Hamid Forootan-14.jpg

آقابیگ بیان کرد: خدا را شکر تا امروز هرجا که به کشورم خدمت کرده ام جایگاهی بالاتر از آقای مشحون داشته ام. مدرک تحصیلی و سابقه مدریت من نیز مشخص است. او که می گفت نمی خواهد بازگردد پس چرا انقدر به دنبال مجوزش بود؟ با این حال من فرزند انقلاب هستم و هرکس از دولت تدبیر و امید مجوز بگیرد برای من قابل احترام است. هر کس هم که توسط مجمع انتخاب شود برایم قابل احترام است. با این حال آقای مشحون 13 سال تلاش کرد من را حذف کند اما آقابیگ حذف نمی شود. او نمی تواند من را حذف کند.

کارشناس بسکتبال ایران به ایسنا گفت: در زمان مدیریت با درایت آقای غضنفری در هیات تهران بودم و همه از فعالیت های من خبر دارند. در آن زمان تیم از تهران به تورنمنت های خارجی اعزام می کردیم اما اکنون وضعیت لیگ ما به گونه ای شده که سه ستاره تیم ملی به لیگ چین رفته اند؛ لیگ کشوری که سال آینده باید برای کسب سهمیه المپیک با آنها رقابت کنیم. امروز به واسطه ندانم کاری فدراسیون وضعیت لیگ ما به این شکل است که 9 تیم با شرایط کنونی در آن حضور دارند.

او افزود: متاسفانه آقای مشحون حرف هایی زده که در شان بسکتبال ایران نیست. مطمئن باشید هر 15 نامزد دیگر انتخابات هرچه نیاز بسکتبال باشد را تمکین کرده و فراهم می کنند اما آقای مشحون هنوز بعد از 20 سال ریاست در بسکتبال به دنبال سالن است؛ سالنی که در زمان ریاست آقای مهرعلیزاده در سازمان تربیت بدنی قرار بود زمینش در کنار زمین هندبال در باشگاه انقلاب داده شود اما با لطف دوستان این اتفاق نیفتاد. اکنون هم سالن های زیادی در تهران داریم که می شود از آنها استفاده کرد اما عدم استفاده از آنها هم دلایل پشت پرده دارد.

آقابیگ با گلایه از صدور مجوز برای مشحون گفت: من گلایه دارم که چرا این اتفاق افتاده است؟ مگر عمر مدیریتی چقدر است؟ چند مدیر در بسکتبال باید بسوزد تا محمود مشحون حفظ شود؟ نسل طلایی بسکتبال ایران ساخته دست آقای غضنفری، سعید فتحی و امثال من است اما آقای مشحون چه جایگزینی برای این نسل ساخته است؟ اگر کامرانی،‌ صمد و حدادی در تیم ملی نباشند به چهار تیم نخست آسیا می رسیم؟ حامد حدادی نباشد روی سکو می‌رویم؟ با این حال مطمئن باشید همه نامزدهای انتخاباتی جز محمود مشحون می توانند با برنامه های خوبی که دارند بسکتبال را به روزهای اوجش برگردانند. متاسفانه مدیریت بسکتبال در این سال‌ها "تفرقه بینداز و ریاست کن" بوده و کسی به دنبال رشد این رشته نبوده است.



[ پنج شنبه 18 دی 1393 ] [ 19:19 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar